Fabryka Samochodów Osobowych – FSO…
Jedna z historycznych już blach na ogrodzeniu zakładów Fabryki FSO
6 listopada 1952 roku podjęła produkcję nowo zbudowana Fabryka Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu. Z taśmy produkcyjnej zjechały pierwsze wozy typu M-20 zwane potocznie „Warszawą”. Warszawa była produkowana na licencji radzieckiej. Do połowy lat 80-tych, a więc przez ponad trzydzieści lat, z fabryki wyjechało wiele wspaniałych samochodów. Duży Fiat, Polonez czy Mały Fiat lub po prostu „Maluch” pożerały nowoczesnością na rynku motoryzacyjnym w Europie w połowie lat 70-tych, nie mówiąc już o wielu prototypach, które wyglądały bardzo imponująco.
Lada moment stanie tutaj potężne osiedle z możliwością zamieszkania dla ponad 20 tysięcy osób. Czy jest wartym coś jeszcze do dodania…
Zobaczcie ostatnie zdjęcia Fabryki Samochodów Osobowych – FSO, zakładu który był ostatnim zakładem przemysłowym Warszawy.
Wejście na teren zakładu mówi samo za siebie, tutaj dawno skończyła się już pewna epoka…
Biura dawnej fabryki to typowy obiekt dla Polmozbytu
Mimo upływu lat panuje tutaj ład i porządek
Biuro przepustek nawet w kolorze wygląda ponuro
Głaz ustawiony przed wyjściem z zakładu na dziesiątą rocznicę powstania FSO
Wygląd przystanków komunikacji miejskiej przed fabryką podpowiada nam, że czas w tym miejscu zatrzymał się wiele lat temu
6 listopada 1951 roku, z linii produkcyjnej wyjeżdżają pierwsze samochody
Fabryka Samochodów Osobowych – FSO, niewykorzystany potencjał przemysłowy…